Moments del meu petit Món! annna

dilluns, 13 d’agost del 2012

GELAT



En la seva forma més simple, el gelat o la grema gelada és un postre congelat fet de llet, nata o natilles combinades amb saboritzants, edulcorants i sucre. En general els productes utilitzats en la seva elaboració són: sucre, edulcorants, nata de llet, ou, fruites, xocolata, fruits secs, iogurt, aigua mineral i estabilitzants.

Li van donar el nom de sharbets, que significa beguda, d'on prove la paraula sorbet, emprada avui en dia.
Va ser Marco Polo qui va introduir a Europa les fórmules apreses en els seus viatges per la preparació de gelats, i durant molt temps, pels pocs mitjans de que es disposava van ser menjars de reis.

A aquests primers gelats d'aigua els van seguir els de llet, que van començar a popularitar-se quan el 1660 el italià Procopio va obrir a Paris el Café Procope.



El gelat no només satisfà tots els nostres sentits sinó que també és una bona font de vitamines, minerals, carbohidrats, proteïnes, fibra i lípids.

Deliciós i refrescant, el gelat és un plaer que ens fascina a tots. Menjar-lo és una experiència de la que disfrutem al màxim, però més a més ens aporta una gran quantitat de nutrients i és part d'una alimentació correcta.
Conté ingredients com llet, fruita, nous, xocolata i hi ha diferents tipus de gelat: gelat de crema, de gel, de llet, de iogurt...

En el procés antic d'elaboració es feia una barreja de llet, sucre, nata i algún estabilitzant. Aquesta barreja es congelava, agitant-la durant el procés per prevenir la formació de grans cristalls de gel. Tradicionalment, al temperatura es reudeix ubican la barreja en un recipient, que es submergit en una barreja frigorífica de gel molt i sal. La sal disminueix la temperatura de fusió del gel, absorbint així una major quatitat de calor alliberat per la crema, gelant-la durant el procés.

El 1913 es va inventar la primera màquina continua de fer gelats als Palacios del Mantecado.



Fins la propera mirada,

annna :*

2 comentaris:

Lydia Yuste ha dit...

M'has fet venir ganes de prendre un gelat! I no, he de procurar no fer-ho perquè aquestes vacances m'han suposat 2kg extra que vull perdre ans que s'acabe l'estiu!

A sobre ma mare té de tot en el congelador, i té els meus preferits: bombó negre amb nata per dins. GRRR!

Per cert, el teu hobbie de la joieria l'uses també com negoci per vendre a shopahòliques? Perquè jo estaria interessada!

Una abraçada :)

annna ha dit...

Wuola!

Perdona per no haver donat senyals de vida fins ara!! Coses de l'estiu...

T'he de dir que jo sóc adicte als gelats...mmmmmm!! i tot l'any no només a l'estiu.

Sobre el que em dius del meu hobbie, ara el tinc una mica aparcadet i per això no el tinc per vendre. Jo també sóc una shopahòlica, jejejje. Que bona!

M'alegra que t'agradin les coses que faig, així anima a continuar-ne fent!

Gràcies per les visites!

Una abraçada!